Sunday, April 15, 2012

Sitting on a Lead Isn't Working in 2012

Fifteen games in, the story of the 2012 playoffs so far has been third-period comebacks. Twelve out of 15 games have featured a one goal lead at some point in the third period, and in seven of those twelve games the trailing team fought back to tie. Five times the team that was trailing eventually ended up winning the game, four times in overtime and once in regulation (the Flyers' roller coaster 8-5 win over the Penguins on Friday night).

I would have guessed that the trailing teams were riding very high percentages to be able to put up those kind of results, but that's not actually the case. Both the leading and trailing teams so far have shot 8.0% in the third period with one team up a goal, although the leading teams' numbers are slightly inflated because of empty netters (the shooting percentage with a goalie in the net for teams up by one is 6.1%). The primary reason for all the comebacks is that the trailing teams have been absolutely dominant in terms of possession, outshooting the opposition 88-49. That is a rate of 39-22 per 60 minutes of play.

It is normal for teams to play to the score. According to Behind the Net's stats, the Nashville Predators were the only team in the league this season that did not have over 50% of the Fenwick events while trailing by a goal, and teams down by one had an outshooting advantage of 29.6 to 24.5 per 60 minutes. Those numbers include results from the whole game, and would likely show a greater split for third period results only (some of my past findings indicate that the shot rate skews even more in the third period alone).

Despite generating more shots, however, the trailing teams were actually outscored during the regular season (2.54 to 2.43 per 60 minutes), which indicates that playing to the score was the right move for teams holding a late lead. It probably should be noted though that in a regular season sample team strength might also be a factor, given that the better teams would be more likely to spend time in the lead than the league doormats, whereas the playoffs do not have the same broad range of team quality.

The regular season results give a trailing team shooting percentage of 8.2%, very close to the 2012 playoff numbers. During the regular season the numbers for the leading team went up to 10.4%, which indicates that the comeback teams in this year's playoffs have probably been a bit lucky or had their comebacks enabled by strong goaltending in the third period. That said, even if the leading teams' percentages rise as the playoffs go on, there will still be a lot of comebacks as long as the shot ratio remains in the vicinity of 2-to-1 in favour of the trailing teams.

Utilizing a collapsing defence to preserve a late lead is the best strategy in some cases, but some teams (Pittsburgh and Phoenix, perhaps?) are probably currently reviewing their game tape to determine whether their late-game play is doing more to help them than to hurt them. You can trade quantity for quality in terms of chances against, but if the quantity gets too high than some pucks are going to go in anyway and the strategy is no longer optimal. It will be interesting to see whether teams can improve their ability to hang on to late leads or whether the comebacks will continue in 2012.

6 comments:

Jonathan said...

Hey CG, does this account for empty net goals?

Host PPH said...

fifteen games in the story of the 2012 playoffs?? wow I could say they were more then fifteen, but I must be mistaken haha

jacklinemelda said...

Our custom research paper services are reputable and known for offering high quality custom term papers and nursing assignment writing services. We normally write academic papers in all disciplines of study.

أسرار الديكور said...

إن الأضرار الناجمة عن المياه آخذة في الارتفاع بسبب خلل في مواد السباكة ، والتوصيلات الفاشلة ، والخطأ البشري ، وانفجار الأنابيب. نظرًا لأن مطالبات الأضرار الناجمة عن المياه تزيد من مضاعفة كل من الحرائق وعمليات الاقتحام مجتمعة ، يجب أن تفكر في جهاز كامل للكشف عن تسرب المياه لحماية منزلك وممتلكاتك.
هناك العديد من أنظمة الكشف عن تسرب المياه في السوق. يشعر البعض ببساطة أن الماء موجود ويطلق ناقوس الخطر. إذا كنت في المنزل ، فستعرف حينئذٍ الجري وإغلاق المياه. ولكن إذا لم تكن في المنزل ، فلن يساعدك الإنذار وسيستمر تدفق المياه.
أفضل شكل من أشكال نظام اكتشاف التسرب هو "قاطع التدفق". هذا نظام "يقطع" تدفق المياه إذا اكتشف مشكلة.
شركة كشف تسربات المياه بالرياض

شركة تنظيف خزانات بالرياض

شركة رش مبيدات بالرياض

شركة تنظيف مسابح بالرياض

يمكن لنظام الكشف عن تسرب الماء أن يغلق الماء عندما يستشعر النظام تدفقًا زائدًا للمياه يتجاوز الحد المعين مسبقًا. عادةً ما يتم تثبيت هذا النوع من نظام الكشف بواسطة متخصص ، وفي بعض الحالات ، بالإضافة إلى إيقاف تدفق المياه ، يمكنهم أيضًا إرسال رسائل نصية إلى هاتفك الذكي لإعلامك بحدوث تسرب. يمكن لبعض الأجهزة أيضًا إخطارك إذا كانت البطاريات منخفضة ، أو إذا تم اكتشاف درجة حرارة منخفضة. إذا انخفضت درجة الحرارة إلى مستوى خطير ، فسيقوم النظام بإغلاق المياه قبل أن تتجمد الأنابيب وتنفجر . غالبًا ما يتم وضع مستشعرات المياه في جميع أنحاء منزلك بالقرب من تركيبات السباكة ودرزات الأنابيب وأي أجهزة ، مثل غسالات الصحون والغسالات.
تسرب المياه أمر شائع الحدوث. تتمتع خزانات الماء الساخن بمتوسط عمر متوقع معين وتتطلب الصيانة وكذلك الاستبدال عندما يقترب متوسط العمر المتوقع. تميل هذه إلى التسرب أو حتى التمزق بمرور الوقت. مصدر آخر شائع لتلف المياه هو انفجار الأنابيب بسبب التجمد. إذا كنت ستغادر خلال فصل الشتاء ، فهذه فكرة جيدة ، وهي في الواقع مطلب من قبل معظم شركات التأمين ، أن تقوم بفحص منزلك بشكل متكرر للتأكد من الحفاظ على الحرارة.

مدونة نقل الاثاث said...

ستكون بعض قطع الأثاث كبيرة جدًا بحيث لا تتناسب مع فتحات الأبواب القياسية والممرات الضيقة ما لم يتم فصلها بأمان إلى مكوناتها الرئيسية.
ستكون بعض القطع ثقيلة جدًا وغير متساوية الشكل ، مما يسبب مشاكل بين الدرج.
إذا كانت تأتي مع قطع أثاث أخرى ومكونات زجاجية هشة وديكورات رديئة لديك ، ستكون هشة للغاية بحيث لا يمكن إزالتها بسهولة كما هي.
لذلك ، قم بتفكيك العناصر الكبيرة بقدر ما تستطيع بأمان. قم أولاً بقياس أثاثك لمعرفة ما إذا كان يناسب جميع فتحات الأبواب والممرات. إذا كنت لا تعرف ماذا تفعل أو كيف تفعل ذلك ، فاتصل بمحرك محترف أو اسأل صديقًا بشكل أفضل.
شركة نقل اثاث بجازان
نقل عفش بجازان

البيت said...

إن إقامة تعاون مع شركة تنظيف محترفة هو حل له العديد من المزايا. وتشمل هذه:
الادخار - الوقت والمال. في الحالة الأولى ، يجدر بنا أن نتذكر أن جدول العمل مصمم بشكل فردي للعميل وتوقعاته واحتياجاته المتعلقة بالممتلكات ، وبالتالي يسمح لنا أمر التنظيف باستخدام الوقت الذي يتعين علينا إيجاده للأنشطة المستقلة بشكل منتج من هذا النوع. في الحالة الثانية ، يجب أن نتذكر أن أسعار التنظيف جذابة للغاية في الوقت الحاضر. علاوة على ذلك ، إذا قررت أن شركة التنظيف ستقوم بالعمل نيابةً عنا ، فلن نضطر إلى شراء مواد التنظيف أو الملحقات بعد الآن ، حتى تتمكن من توفير الكثير منها. بالإضافة إلى ذلك ، في حالة تنظيف المكاتب ، فإن استخدام هذا النوع من الخدمات يحقق لنا وفورات مالية ، لأنه من خلال إنشاء وظيفة إضافية وتوظيف عامل تنظيف بشكل دائم ،
الدقة والمهنية والخبرة - ويرجع ذلك إلى حقيقة أن شركة التنظيف لديها عوامل تنظيف عالية الجودة ، وغالبًا ما يكون من بينها أيضًا منتجات متخصصة ، حيث يلزم معرفة كيفية استخدامها ، بالإضافة إلى الأشخاص الذين يقومون بتنفيذ العمل مجهز بأدوات وإكسسوارات حديثة تجعل العمل أسهل بكثير. بفضل هذا ، أصبح التنظيف الاحترافي أكثر شمولاً ويحقق نتائج أفضل بكثير من الجهد المبذول لساعات طويلة لكل منا ،
المرونة - والتي تتيح لك تحديد موعد بسهولة لتنظيف المكتب خارج ساعات عمل الموظفين الآخرين. في حالة المنزل ، يمكننا أيضًا الاتفاق على إجراء التنظيف في وقت لا يزعج فيه أي فرد من أفراد الأسرة. بالإضافة إلى ذلك ، توظف شركات التنظيف العديد من الموظفين ، لذلك لا توجد مشكلة في البدائل المحتملة.
إن اختيار شركة جيدة تقدم تنظيف الشقق والمكاتب يتطلب منا قضاء الوقت في البحث والتحقق ، وبالتالي لا يستحق استخدام معيار السرعة والسعر فقط في هذه الحالة . تذكر أن العمل مع المحترفين هو ربح خالص من نواح كثيرة.
شركات تنظيف منازل بالاحساء
شركات تنظيف المنازل بالاحساء